ЛЕТОПИС ЗА ШКОЛСКУ 2024/2025.











На недавно одржаном такмичењу у атлетици, освојили су чак пет златних медаља и постигли резултате за памћење:
Лука Јоковић (6/2) – Златна медаља у бацању кугле
Матеја Шошкић (5/1) – Бронзана медаља на 300 метара
Екипно дечаци – Друго место (пехар)
Петра Леши (8/1) – Златна медаља на 300 метара
Вељко Божић (8/2) – Златна медаља у скоку у даљ
Огњен Димитров (8/2) – Златна медаља на 300 метара
Његош Керезовић (8/1) – Златна медаља на 800 метара
Мушка штафета 4×100 метара – Сребрна медаља
Екипно дечаци – Друго место
Са поносом истичемо никад бољи пласман и невероватних ПЕТ златних медаља! Честитамо свим учесницима који су се храбро борили за боје наше школе. Ово је тек почетак наших спортских успеха!
Посебну захвалност дугујемо наставнику физичког васпитања Радовану Стојановићу који је својом посвећеношћу, ентузијазмом и преданим радом мотивисао наше ученике да остваре овако сјајне резултате!
У среду, 16.10.2024, године, ученици одељења IV/2 уживали су у чарима михољског лета у Реснику. Обилазак прелепог језера и посета цркви Светог Владике Николаја Жичког били су савршен спој природе, културе и знања. Ученици су дан провели у учењу које превазилази зидове учионице, у окружењу које инспирише, пружајући им прилику да кроз лична искуства развијају љубав према природи и свом културно – историјском наслеђу. Посебну захвалност дугујемо учитељици Нели Мартић која је организовала овај излет и омогућила да ученици кроз овакве активности уче на другачији и инспиративан начин. Овај излет показао је колико је важно да повезујемо наставу са животом изван школе, да изазовемо радозналост и пробудимо жељу за истраживањем. Природа нам пружа драгоцене лекције – о лепоти, миру и заједништву, а ово путовање остаће у дивном сећању свима.
У уторак, 29. октобра 2024. године, наши ученици су уживали у дану за памћење, истражујући манастир Фенек и чаробну Бојчинску шуму!
Прва станица био је манастир Фенек, где су сазнали више о његовој богатој историји и моштима Стефана Првовенчаног. Деца су била одушевљена посетом, куповином сувенира и инспиративним причама из прошлости.
Авантура се наставила у Бојчинској шуми. На трим стази кроз шуму, под вођством спортског аниматора, ученици су имали прилику за рекреацију на справама и уживање у природи. Пут их је навео и до фарме мангулица, где су имали прилику да упознају аутохтоне животиње овог краја, што је за многе од њих било прво овакво искуство.
Дан је завршен спортским анимацијама и играма на теренима у природи, где су развијали тимски дух и уживали у заједничком дружењу!
Утисци и осмеси по повратку потврђују да је ово био посебан дан испуњен лепим успоменама, који ће сви дуго памтити!

Ученици старијих разреда имали су прилику да се на тренутак нађу у улози наставника, директора, школских теткица, домара, педагошког асистента, психолога и шефа рачуноводства. Кроз ово драгоцено искуство, научили су колико је тимски рад важан за свакодневно функционисање наше школске заједнице, али и колико труда стоји иза сваког задужења.
Овај програм није био само занимљив већ и едукативан – ученици су кроз практичан рад освестили значај сваког занимања у школи и развили дубље разумевање и поштовање према свима који свакодневно доприносе њиховом образовању и добробити. Активност је показала да је школа место где заједно учимо, растемо и развијамо емпатију.
Захваљујемо се члановима Тима за заштиту деце од дискриминације, насиља, злостављања, занемаривања и трговине људима који су с великом креативношћу, посвећеношћу и организационим умећем осмислили и реализовали ову сјајну идеју. Њихова способност да повежу ученике и запослене кроз иновативне приступе још једном је потврдила да је наша школа место учења, али и заједништва.
Посебна захвалност и свим наставницима који су отворили врата својих учионица и делили своје знање, искуство и време с ученицима. Кроз припрему и менторство, омогућили су им да схвате колико је наставнички позив динамичан и одговоран, док су им уступањем дела часа показали колико верују у њихове способности.
Поносни смо на наше ученике који су са озбиљношћу и одговорношћу прихватили задатке и на тренутак доживели свакодневицу оних који брину о њима и њиховом образовању. Њихова енергија, ентузијазам и спремност да уче кроз праксу, али и захвалност коју су исказали након активности, доказ су колико је важно градити мостове разумевања и толеранције.
Кроз активности попут ове, наша школа се позиционира као заједница која негује иновативне приступе образовању, развија животне вештине и подстиче младе да буду емпатични и друштвено одговорни. Верујемо да је то прави пут ка изградње боље будућности.
Будимо пример – јер школа није само место где учимо, већ заједница која инспирише.
У оквиру обележавања Недеље толеранције и љубазности, наши ученици имали су прилику да кроз две пажљиво осмишљене радионице које су реализовали чланови Ученичког парламента уз подршку координатора Ученичког парламента Матије Стојановића и психолога школе Милице Стоиљковић, преиспитају своје ставове, развију емпатију и прошире видике.
Радионица „У туђим ципелама“ – Кроз радионицу реализовани у одељењима петог и шестог разреда ученици су учили су како је сагледавати свет из перспективе других. Анализирајући особине и поступке својих вршњака, вежбали су да препознају разлоге иза различитих одлука и понашања. Развијање емпатије био је први корак ка разумевању и поштовању различитости.
Радионица „Са ким путујете“ – Кроз радионицу реализовани у одељењима седмог и осмог разреда ученици су се суочили са сопственим предрасудама кроз изазован задатак избора сапутника на замишљеном путовању. Кроз заједничке дискусије, открили су како предрасуде утичу на наше одлуке и колико је важно да их освестимо и превазиђемо.
Реализоване радионице су показале да толеранција није само реч, већ вештина која се учи. Разумевање других није слабост, већ снага која гради боље друштво и подсетиле су нас да су различитости наше највеће богатство. Кроз развијање емпатије и превазилажење предрасуда градимо свету у којем разумевање и поштовање имају кључну улогу.
Ове активности су нас научиле да је толеранција основа сваке заједнице и да је свако од нас важан део мозаика који зовемо друштво.
Само заједно, и уз уважавање туђих мишљења и искустава, можемо створити бољи и праведнији свет.
Захваљујемо се свим члановима Ученичког парламента који су уложили труд и креативност, и реализовали ове инспиративне радионице! Такође, захваљујемо се и ученицима који су активно учествовали и показали да је воља за учењем и разумевањем других кључ успеха.
Циљ радионице био је да се на стручан и прилагођен начин обраде теме везане за период пубертета, као што су физичке и емоционалне промене, развој самопоуздања и неговање здравих навика.
Кроз интерактиван приступ и отворену комуникацију, ученицама је пружен безбедан простор за питања, размену мишљења и стицање нових сазнања.
Захваљујемо се ученицама на активном учешћу, зрелости и интересовању које су показале током радионице.
Као школска заједница настављамо да отворено разговарамо и подржавамо све наше ученике у изазовима које са собом носи ово раздобље живота.


Еко - радионица ‘’Засади свој траг’’
У оквиру акције Ученичког парламента „Поклони садницу – остави свој траг“, ученици V1 претворили су школско двориште у малу ботаничку лабораторију.
Кроз интерактивну радионицу садње собних биљака, учили су како биљке могу да се вегетативно размножавају, али и како заједнички труд даје најлепше резултате.
Од припреме земље, преко избора биљака, до пажљивог постављања сваке саднице у саксију — ученици су прошли кроз цео процес стварања новог живота. А затим су, у правом тимском духу, оплеменили школски ходник бојама и зеленилом, унешавши свежину и радост у школски простор.
Радионица је повезала градиво из биологије и животне вештине, али и показала колико је важно да учимо кроз искуство и сарадњу.
Захваљујемо се наставници биологије Ани Јовановић на подршци и реализацији, као и члановима и Ученичког парламента на идеји која је покренула ученике различитих узраста да оставе свој траг — и у саксији и у знању!
Најбоље лекције су оне које се науче срцем и рукама.
Полудневни излет Нови Сад – Сремски Карловци
Била је то прилика да се историја и култура доживе ван школских зидова, кроз дружење, шетњу и занимљиве приче.
У Сремским Карловцима ученици су обишли Карловачку гимназију, разгледали унутрашњост цркве, зауставили се код чесме „Четири лава“ и чули легенду која се за њу везује.
Посебно је било узбудљиво сазнати да су управо на овим местима снимани бројни домаћи филмови и серије које деца препознају.
Наставак излета водио је до Петроварадинске тврђаве, одакле се пружа предиван поглед на Дунав и Нови Сад. Ученици су са интересовањем слушали причу о чувеном „пијаном сату“, чије казаљке намерно показују погрешно време — једну од многих занимљивости које су овај обилазак учиниле посебним.
Осим што су проширили своја знања о културном наслеђу, ученици су уживали у дружењу, размени утисака и искуству које ће дуго памтити.
Овакав начин учења, кроз непосредни доживљај и кретање, један је од најбољих начина да се код деце развије љубав према знању, истраживању и сопственој историји.
Нема коментара:
Постави коментар